Menu بستن

تولید ترشیجات با اسید و نمک کاهش یافته

مصرف زیاد ترشی با اسید و نمک بالا علاوه بر تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه گوارش، می تواند موجب کندی حافظه، آلزایمر و تخریب مینای دندان شود. حال این سوال مطرح است که با چنین شرایطی آیا باید این محصولات را مصرف کنیم؟

1401/01/15

ترشی یکی از اصیل ترین چاشنی‌های پرطرفدار در میان ایرانیان است که اغلب در فصل زمستان تهیه و تقریبا در کنار تمامی غذاها مصرف می‌شود. این چاشنی محبوب با انواع میوه و سبزیجات درست شده و در آن ادویه‌های متنوعی به کار می‌رود. در تولید این دسته از محصولات ماده اولیه مورد نظر را، جهت نگهداری طولانی مدت و حفظ تازگی، درون محلول آب نمک و/یا سرکه قرار می‌دهند. اگرچه تولید این محصولات نیاز به تخصص زیادی ندارد اما یکی از هنرهای آشپزی، درست کردن شور و ترشی با کیفیت و خوشمزه می باشد. شاید تا به حال تجربه کرده باشید که در اثر مصرف یک ترشی دچار سوزش معده شده اید و یا به دلیل شوری زیاد قادر به خوردن آن نبوده اید؟! مصرف زیاد ترشی با اسید و نمک بالا علاوه بر تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه گوارش، می تواند موجب کندی حافظه، آلزایمر و تخریب مینای دندان شود. حال این سوال مطرح است که با چنین شرایطی آیا باید این محصولات را مصرف کنیم؟

در پاسخ باید گفت تمام رمز و راز ترشی انتخاب دقیق اجزا، رعایت نسبت صحیح سرکه، نمک، شکر و آب و ترکیب ادویه های منحصر به فرد می باشد که در کنار حفظ تردی بافت، می تواند علاوه بر بهبود عملکرد سیستم گوارش و ارائه ارزش غذایی بالاتر، موجب احساس لذت بیشتر در حین مصرف غذا شود. آنچه در صنایع غذایی بدر مورد توجه می باشد رسیدن به بهترین ترکیب سرکه و نمک برای هر محصول، تعدیل اسید و نمک ترشی، حفظ کیفیت و تردی بافت، استفاده از سرکه میوه جات با خواص عملکردی بهتر و ارائه محصول با خواص تغذیه ای بیشتر می باشد که این مهم با به کارگیری نیروهای متخصص در دستور کار قرار دارد.

جهت مشاهده محصولات بدر کلیک کنید