Menu بستن

تولید مربای رژیمی، گامی نوین در سلامت افزایی

در دنیای امروزی، سبک زندگی سالم کمی دور از دسترس به نظر می رسد. در حالی که محصولات غذایی ناسالم به راحتی در دسترسمان قرار دارند، لزوم توجه به زندگی سالم بیش از پیش احساس می شود.

1401/01/15

در دنیای امروزی، سبک زندگی سالم کمی دور از دسترس به نظر می رسد. در حالی که محصولات غذایی ناسالم به راحتی در دسترسمان قرار دارند، لزوم توجه به زندگی سالم بیش از پیش احساس می شود. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد به مصرف مواد غذایی شیرین در ابتدای صبح علاقه مند باشید، یکی از این مواد غذایی خوش طعم که در ذائقه ایرانی جایگاه به خصوصی دارد، مرباست. مربا یکی از روش های نگهداری مواد غذایی برای مدت زمان طولانی در گذشته بوده است و رکن اصلی تولید مربا، استفاده از شکر در مقادیر زیاد می باشد. نتیجه مصرف مقادیر زیاد قند و عدم تحرک کافی به دلیل سبک زندگی نوین و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، ظهور بیماری های جدید مانند دیابت است. همانطور که می دانید به دلیل فعالیت های پشت میزی، خانه های کوچک و سبک زندگی راحتتر، اغلب مردم کالری کمتری در روز می سوزانند و مربا به دلیل شکر زیادی که دارد از کالری بالایی برخوردار است که این میزان کالری در صورت عدم مصرف منجر به چاقی و بروز بیماری مرتبط می شود. سوال مهم این است که آیا در زندگی امروزی بدن ما به این میزان شکر نیاز دارد؟!

در همین راستا صنایع غذایی بدر در نظر دارد با تولید مربای رژیمی علاوه بر عدم حذف این محصولات از زنجیره غذایی، طیف مصرف کنندگان آن را افزایش داده و گامی مهم در راستای کاهش مصرف شکر برای عموم مردم بر دارد. چالش پیش رو در تولید مرباهای رژیمی استفاده از شیرین کننده های طبیعی ماننده شیره خرما، عسل و سایر شیرین کننده های پودری، حفظ بافت و احساس دهانی مطلوب و جلوگیری از فساد در این محصولات است.